Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

tirsdag den 19. marts 2013

otte plus ti













I går havde jeg fødselsdag og fyldte 18 hele år! Det er en blandet følelse at vide, at man nu i princippet skal være i stand til at tage vare på sig selv 100%. Jeg er myndig, jeg har valgret, jeg er nu i højere grad "mig", et individ, som skal præstere og bidrage til samfundet end før, hvor jeg blot var under "vingerne" på mine forældre. Og det hele fra den ene dag til den anden. 
Jeg havde glædet mig som en sindsyg til denne dag! Så mange nye muligheder åbner sig pludseligt, dog i takt med det førnævnte selvstændige ansvar, som også følger med. Jeg ved ikke, om jeg vil kalde mig selv voksen. Jeg er sgu da ikke voksen... men er det ikke voksne, der kører bil, betaler dyre tandlægeregninger og stemmer på den nye statsminister? Måske jeg kan lære det. Altså at blive voksen. Nå ja.. også at køre bil, kortet er jo endnu ikke helt i hus, men snart ! 
Min dag var virkelig som den skulle være ! Mindes ikke bedre fødselsdag end denne! Grundet studieture i de andre 2.g-klasser havde vi fri netop i går, hvilket betød fejring i selskab med min klasse til kombineret morgenmad og brunch. Efterfølgende fik jeg besøg af mine to søde bedsteforældre og min bror og hans kæreste, som i kan se på billederne. Senere kan I få indblik i hvilke gaver, dagen indbragte.

Translation: 
Yesterday I had the best birthday of them all! I had beautiful people around me all day, got the greatest presents and ate a lot of delicious food. It's a odd feeling to turn 18 as I did. You get so much responsibility just like that. Maybe one day I'll learn to be an adult like for real. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar